Řidič vozíku zazmatkoval a stálo ho to život!

2
1958

UPOZORNĚNÍ! VIDEO OBSAHUJE EXPLICITNÍ NÁSILÍ.
VIDEO NENÍ VHODNÉ PRO OSOBY MLADŠÍ 18 LET A OSOBY SLABŠÍ POVAHY!
Video je zde umístěno čistě z důvodu prevence a pro vzdělávací účely.

Porušení právních předpisů

Ze strany zaměstnavatele: Z videa nelze stanovit.
Ze strany zaměstnance: odst. (4), § 106, zákona č. 262/2006 Sb., účinné znění.

Řidič motorového manipulačního vozíku udělal základní, dá se říct až školáckou chybu. Vyskočil z kabiny vozíku a pokusil se zachytit padající materiál značné hmotnosti.

Jde o reflexivní chování. Zaměstnanec se snaží automaticky předejít škodám. Někdy v obavě, aby je nemusel hradit, jindy jde skutečně jen o podvědomé jednání, které se v daný moment těžce ovlivňuje.

Přesto by řidiči motorových manipulačních vozíků, ale i další zaměstnanci, měli být řádně školeni a na tyto situace připravování, v praxi ne kadžý dokáže své chování v mimořádné situaci zvládnout. Zaměstnanci musejí jasně od svého vedoucího zaměstnance slyšet: “Nech to spadnout! Jde jen o kus železa, ale ty máš život jen jeden!”

Jakkoliv nakloněný, nestabilní či padající materiál může být extrémně nebezpečný. Je v první chvíli zcela nepředvídatelný. Navíc se vozíky často manipulují břemena o hmotnosti stovek kilogramů a s takovými lidské tělo příliš nezmůže.

Ve videu bylo celé reflexivní jednání řidiče o to horší, že před vystoupením ani nezastavil vozík. Dopadlo to, jak jde vidět. Bohužel.

Nejednejte v práci zbrkle! Připravujte se na tyto situace. Snažte se vždy své reflexi potlačit! Reflexivní, zbrklé jednání, v bezpečné práci zkrátka své místo nemá. Může to být padající břemeno, nezabržděný dopravní prostředek nebo cokoliv jiného, k čemu se vrhnete!

2 KOMENTÁŘŮ

  1. Ještě bych k této situaci dodal, že VZV nebyl v pořádku, protože VZV má správně při volnoběžných otáčkách a zařazeném směru pojezdu stát, až při zvýšení otáček (sešlápnutí pedálu akcelerátoru) se má rozjet. Tady nešlo nějaké samovolné rozjetí ale právě o tuto závadu se kterou se bohužel potkávám velmi často a servisáci co jezdí na TK to nechávají plavat, i když v manuálu VZV výrobce píše něco jiného.

ZANECHAT KOMENTÁŘ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno